יום שישי, 26 ביולי 2019

בקש שלום ורדפהו

פסטיבל אנימיקס ממש בשבוע הבא. אני אמנם לא מוציא מוצר חדש לקראת הפסטיבל אך אמשיך לעבוד במהלך הקיץ ואני מבטיח שלפחות עד סוף הקיץ ישכון שלום בין סיפורי הקומיקס שלי.
כמדי שנה אני מנסה להכניס תכנים אקדמיים לפסטיבל אנימיקס. השנה הצעתי להעביר הרצאה אקדמית בנושא גיבור העל המזרחי אך נראה שהשנה קיים ניחוח של יהדות בפסטיבל הקומיקס ומתוך שלל ההרצאות שלי נבחרה ההרצאה הלא אקדמית הבאה.
מיתולוגיה יהודית היא לא בדיוק כותרת המחזיקה את נושא ההרצאה אם כי מיתולוגיה יהודית היא בהחלט חלק נכבד ממנה. ההרצאה תעסוק בסדרת הקומיקס שלי "אדירי התכלת" או אם לדייק בסיפור אחד מיוחד מתוך הסדרה. סיפור קצר למדי בן 70 עמודים המשתרע על 5 חוברות מכניס בסדרת גיבורי העל מרכיבים יהודיים תנ"כיים ואף מיתולוגיים ובכך מערבב את הפאזל הלא מסתדר של סדרת גיבורי העל הישראלית.
מי שקורא את הסדרה וודאי יודע שהנראטיבים אינם מיישבים שום רעיון ואף בעיה לא באמת באה על פתרונה. אך השיא של חוסר פתרון מגיע כאשר פילפולי יהדות מתערבים בעלילה המפותלת.
תבלין המיתולוגיה היהודית לתוך סדרת אדירי התכלת מעלה שאלה האם אנחנו באמת רוצים צדק? האם אנחנו באמת מוכנים וערוכים למשמעות של צדק?
כאמר ההרצאה איננה אקדמית והיא תעסוק בעיקר באיך לעבוד עם מקורות השראה, איך בוחרים מה כדאי לקחת וממה כדאי להניד מבט. עוד בהרצאה נעסוק בהתמודדות הפרטית שלי עם בניין של רעיונות מורכבים בתוך סדרת אקשן.
אז אם חשכה נפשכם לרכוש כרטיס - אנא ליחצו ממש פה בקישור וניפגש בהרצאה