יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

אייקון - איך עשיתם לנו את זה

אייקון השנה היה ועודו רע למדי וחבל מאוד. חבל שהתקשרות מוצלחת בת חמש שנים נופלת בשגיאה חסרת אחריות שנכון לעכשיו בערב זה עדיין ניתנת להיתקן.
אני מגיע קבוע לאייקון ברצף ונהנה להקים בו דוכן. את השנתיים הראשונות העברתי באשכול, אז היה חשוב לי ליצור מודעות סביב המוצר למרות שכמעט ולא מכרתי וכיסיתי בקושי רב את עלות הדוכן. במהלך אותה פעם ביקשתי ערב אחד להימצא בסינמטק והתירו לי למספר שעות שהיו מאוד מוצלחות. מוצלחות יותר מיומיים שלמים בהם ישבתי באשכול.
בשנה השלישית כבר הודעתי לאייקון שאין טעם למקם את אומני הקומיקס באשכול כשהקהל המרכזי שלנו מגיע אך ורק לסינמטק. אז האזינו הקשיבו שמעו והסכימו והיה איקון נפלא.
שנה לאחר מכן חזר הסיפור ושוב אייקון היה נפלא.
השנה הבטיחו לי שבסינמטק כמעט ולא מתוכננת פעילות וכולם הולכים להימצא באשכול ואם יתברר כי זו חזרה על שגיאה מהעבר אז יתקנו את המעוות. לצערי התברר כי הנסיון שלי לא שגה ואכן היה מאוד חלש לאומני הקומיקס. זאב אנגלמאייר, אורי פינק וארז צדוק כלל לא הגיעו ליום השני שהיה אמור להיות היום של הקומיקס אחרי מפח הנפש של היום הראשון. איתי שקד ואורן משקובבסקי התקפלו ביום השני לפני סוף היום. אך צוות איקון לא מכיר בשגיאה ובעוול שעשה לאומנים.

אני ביקשתי פיצוי מאוייקון להקים דוכן ביום חמישי בסינמטק כדי שנסיים את הכנס הזה באופן חיובי וכדי שיעמדו בהתחייבות שלהם ויגלו אחריות כלפי האומנים אך באיקון ביקשו תשלום על הדוכן.

לצערי וכפי שזה נראה כרגע אומני קומיקס לא יבואו יותר לאייקון וזאת כשהייתה לאיקון הברירה והיכולת ליצור מערכת התקשרות טובה לשני הצדדים.
חבל, מאוד חבל...