יום רביעי, 26 במרץ 2014

לקראת הסוף עם הקלפים

israel super hero israel comics zanzuria comics עופר זנזורי, זנזוריה קומיקס, קריקטורה, גיבור על ישראלי
פתאום בהחלטה של רגע החלטנו להוציא את הקלפים לפסח. לא יודע איזה טירוף נחת עלינו אבל זאת החלטה וצריך לעמוד מאחוריה. ומאותו רגע אין יום ואין לילה. יש המון עבודה על הפקרוייקט הזה. פרט לאיסוף החומרים מכל המאיירים, צריך לבנות את הקבצים לכתוב מאחורי כל קלף את הטקסט שלו, לסמן את כל הכוחות של הדמויות ולהכניס הכל מסודר באלבום. אחרי הכל צריך לעשות עריכה לשונית.
וכך אני מוצא את עצמי עובר בימים אלו קלף אחרי קלף ובודק אם הוא מספיק טוב או שהאיור דורש שיפור. לחץ הזמן לא מרפה את ידינו ואנו עומדים על משמר האיכות של הקלפים. קלף הפנים של כפיר אוייר לפני יותר משלושה חודשים והנה אנ י נוחת עליו ומאוד לא מרוצה. כפיר נראה כמו סבא זקן או יותר דומה לאברהם אבינו מאשר למשה. ואז ניסיתי בלי מאמץ גדול להקשיח אותו - אבל תיקון קליל לא עזר והוא עדיין נראה כמו סבא.
מחקתי הכל וציירתי מחדש עם פריזורה חדשה ועם מבט חודר. אחד הקלפים החזקים והנדירים :)

יום שני, 10 בפברואר 2014

גרסאת ילדים... אולי...

israel super hero israel comics zanzuria comics עופר זנזורי, זנזוריה קומיקס, קריקטורה, גיבור על ישראלי
בעבודה על אלבום הקלפים החלטנו לעצב את האלבום כך שייככבו בו דמויות אדירי התכלת כשהן מדברות אל הצופה. מעין ערבוב של קומיקס משולב בקלפים. לצורך המלאכה היה עליי לצייר כעשרים איורים של דמויות מתוך אדירי התכלת שילוו את האלבום.
אז כדי לא לקפח אף גיבור איירתי בדיוק 24 - 3 איורים מכל דמות.

אבל מה שמעניין בתוך כל זה הוא החביבות של הדמויות שהזכירו לי לא אחת אימהות שהרגישו שהסדרה היא קצת בוגרת מדי לילדים ומתאימה יותר לנוער. אני מוכרח לציין שהן די צודקות האימהות הללו. הסדרה אכן מלווה במסרים חברתיים ועומק ומורכבות שלא אחת ילדים מתקשים בלהבין אותה.
אז אולי זה זמן טוב לחשוב על סדרת אדירי התכלת קידס - מעין שדרת שטות עם הגיבורים החמודים של ארץ ישראל כשהם נלחמים ומשחקים בלהיות קטנים.
בינתיים נפיץ את האיורים קצת בפייסבוק ונראה איך הקהל יקבל אותם והאם יש באמת עתיד לרעיון או שכדאי לוותר.

אני מוכרח לציין כי כדי לצייר את האדירי התכלת קידס האלו לוקח בערך חמישית מהזמן של לצייר את אדירי התכלת מבוגרים.

יום רביעי, 22 בינואר 2014

איסוף הנבלים מתקרב אל קיצו

israel super hero israel comics zanzuria comics עופר זנזורי, זנזוריה קומיקס, קריקטורה, גיבור על ישראלי
 לפני כחודשיים הצהרנו פה ובפייסבוק ובכל מקום אפשרי על יצירת קלפי משחק לסדרת הקומיקס אדירי התכלת. המהלך הוא מאוד ארוך מייגע ומהנה כאחד. לאחר חודשים של פיתוח משחק הקלפים עשרת נסיונות ובדיקות של אב טיפוס המשחק עד השלמה סופית של כל החוקים פשוט ישבנו ושיחקנו ושיחקנו.

בתוך מערכת החוקים הקיימת נוצר חוסר איזון בין כמות סוגי הקלפים. למעשה אנחנו רצינו לתת ייצוג ראוי ומכובד לגיבורי הסדרה - אז נתנו לכל דמות 3 קלפים מה שיצר עודף גיבורים במשחק. על החלטנו לעבות את החלק של הנבלים.

בתוך המשחק יש גם גיבורים שוטרים ונבלים (עוברי חוק). כפי שמופיע בדרה המגשר. שם המאזן נותר הגיוני וסביר אבל נבלי על זה כבר סיפור אחר.
israel super hero israel comics zanzuria comics עופר זנזורי, זנזוריה קומיקס, קריקטורה, גיבור על ישראלי
  וכך יצאנו בתחרות שהטניעה קצת לאט ומעט חוסר הענות אך כשהתחלנו לפרסם נבלים בפייסבוק אנחנו אט אט מקבלים עוד ועוד נבלים. היעד הוא 24 נבלי על - כולם יצירי התקרית הגרעינית במכתש רמון כפי שמתרחשת בסדרה בחוברת 9.

עד כה נאספו - אריה , חרגול, גורילה, קרפד, בהמות, אקוויפר, איש בוץ, גרגוריאוס, אנטילופה, עקרב קטלן, כתש, איש עורב, אביר אדום ועקרבוט.
חלקם אני (עופר זנזורי עיצבתי בעצמי) וחלק ניכר מהם עיצב נועה ליפשיץ הממציאנית.
וחלקם אתם עיצבתם - עומר אלמליח, שיחרור אחיה, עומר אלמליח, רפאל שלפין ואנו ממתינים לעוד.
israel super hero israel comics zanzuria comics עופר זנזורי, זנזוריה קומיקס, קריקטורה, גיבור על ישראלי
 אז לכל אלו שרוצים או חושבים ומריגישים או רוצים להרגיש חלק מיצירת הקומיקס העברית מוזמנים לשלוח את עיצוב הנבל על פי החוקיות שפורסמו פה בבלוג.
יש עוד נבלים שעוד לא בוצעו אבל העיצוב שלהם מוכן כך שלמעשה נותר 5 או 6 מקומות אחרונים ואז נוכל להמשיך לטפל בעיצוב האלבום.
israel super hero israel comics zanzuria comics עופר זנזורי, זנזוריה קומיקס, קריקטורה, גיבור על ישראלי

יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

הסתיים פסטיבל אוטופיה ואיתו הסתיימה גם עונת הפסטיבלים

פסטיבל אוטופיה למעשה היה האירוע הראשון בתוך שנת העשור של סדרת אדירי התכלת. הפסטיבל היה נחמד והניב תוצאות סבירות בשביל פסטיבל חדש שנמצא בתהליכי הגדרה עצמית.
אכסניית הסינמטק היא עדיין בתולית באופן שבו מגדירים את החלל ולוקח זמן להבין אותה. המבנה החדש איתגר אותנו בשלושה הימים הראשונים בחלל הפנימי המנותק. אך לאחר מכן בימים הבאים עברנו לכניסה לאולם המרכזי והעניינים השתפרו.
שתינו הרבה בירה ואכלנו הרבה עוגיות. האירוח היה מצויין ואפילו הלכנו לראות סרט אחד.

מבחינת אדירי התכלת - הם פגשו אנשים חדשים ולקוחות חדשים שלא הכירו את הדמויות אז ציירתי מספר ציורי העלבות של גיבורי אדירי התכלת.
כ- 270 חוברות לא חזרו הביתה.
אנחנו סגורים על החוקים של משחק הקלפים
בובות הקרטון היו הצלחה מפתיעה ונראה שלכל הכנסים הבאים אני אגיע עם כל הבובות ואף תהיה חבילה מיוחדת של כל סדרת הבובות במארז.

זהו, היה פסטיבל מוצלח ואנחנו ממשיכים בעבודה של שנת העשור.

יום שישי, 20 בספטמבר 2013

השלמנו את כל בובות הקוביה

israel super hero israel comics zanzuria comics
העבודה על שנת העשר של אדירי התכלת נמשכת במלא הקיטור. השבוע בין משחקי הקלפים, חוקים וכאלה התיישבנו לעצב שתי בובות קרטון חדשות. יש לציין כי הבובות האלו לא מתוחכמות במיוחד והסיבה היחידה שהן לא הופיעו עד כה היא כי הדמויות האלו לא אטרקטיביות במיוחד.
קולטן - הוא סתם איש בחליפה סגולה עם משקפיים שנראה כמו סופרמן. הוא אמנם דמות מאוד מרכזית בסיפור ולמעשה הוא המנוע המרכזי בעלילה של הסדרה, אבל מי רוצה בובה של סופרמן בלי החליפה על המדף ולהסביר לכולם שזה קולטן :).
האייל - בקושי הופיע בסדרה והוא מייצג את הדור האבוד - זה שלא אכפת לא מכלום חוץ מהאינטרסים הפרטיים שלו. ולכן גם לא מזדהים עם הדמות שלו יותר מדי כשאנחנו מחפשים גיבורים.

לעצב את הדמויות זו לא עבודה מורכבת מדי: מורידים טמפלייט מהאתר של קיוביקראפט. באתר יש המון פוסטים על כל מני בובות שאפשר להוריד ולהרכיב וללמוד מהם.
http://www.cubeecraft.com/
פותחים את הטמפלייט בפוטושופ מרכיבים את הגראפיקה או מאיירים או מה שתרצו. אחרי שתופסים את עניין הקיפולים אפשר כבר להתחיל לפתח שיכלולים. הדמות המורכבת ביותר שעשינו היא הדמות של כפיר שכלל חמש שינויים לעומת הטמפלייט המקורי. האייל הוא הדמות היחידה שלא קיבלה שום שכלול.
israel super hero israel comics zanzuria comics

אגב אם תחפשו טוב בקיובקראפט תמצאו שם כלי בו אפשר לעצב דמויות באופן אינטראקטיבי.
כל הבובות תהיינה בדוכנים שלי. בהצלחה לכל מעצבי הבובות אי שם ואשמח לראות עיצובים שלכם בפייסבוק וכאלה.

אגב, שלחנו בקשה לקיוביקראפט שיפרסמו עלינו פוסט, אחלו לנו הצלחה.

יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

פיתוח של משחק קלפים.

התוכנית הייתה פשוטה ואז היא התחילה להסתבך.
ועכשיו ברצינות - איך עושים משחק קלפים שבו אנשים מגיעים עם סדרת הקלפים שלהם שהם קנו באקראי. הם מתכננים אסטרטגיה ויוצאים להרוויח למישהו את הקלפים שלו.
במהלך המשחק מרוויחים ומפסידים קלפים. אז איך עושים שבתוך האסטרטגיה תמצא האפשרות להרוויח בדיוק את הקלפים שאתה רוצה גם כשידך על התחתונה מבחינת איכות הלוחמים. ובתוך כל זה גם לבדל את סוגי הדמויות, הבדלים ברורים בין גיבורים ונבלים.
אבל זה לא הספיק - גם צריך שילדים ירצו לקנות עוד קלפים כדי להשלים את האלבום וגם שהקלפים בסופו של יום יקדמו את סדרת הקומיקס.

מודל המשחק מושתת על משחק כדורסל. אני יודע שזה נשמע מוזר אבל משם ההשראה לאסטרטגיה. אתה עולה עם חמישיה פותחת ויש לך שחקני ספסל שמוכנים לשליפה. בתוך השחקנים יש שחקני תקיפה ושחקני הגנה. ואם פתחת נכון אתה יכול ליצור מומנטום בו היריב משותק עד שהוא שולף את החמישיה הבאה שלו. בזמן הזה אתה תוקף וקולע נקודות. ופה המומנטום יכול להתחלף, אם הספסל שלך חזק והשחקנים שלך איכותיים אז באסטרטגיה נכונה אפשר לשנות את המצב.

אז איך עושים את זה?
יש במשחק גיבורים, נבלים, מפתחות ומנעולים. כל שחקן מסדר את הקלפים שלו בחפיסה בסדר מסויים שאותה הוא לא יכול לשנות תוך כדי המשחק - כלומר מהמרים על אסטרטגיה על בסיס הכרות עם היריב. במערך הקלפים ישנן שלוש שורות כאשר יש משמעות לקלפי חזית המהווים מערכת הגנה לעומת קלפי העורף המשמשים בעיקר להתקפה. זה נשמע פשוט אך יש לחלק מהקלפים תכונות מיוחדות כמו: היכולת לשתק קלפים אצל היריב, ארגון מחדש של הקלפים, החלפת קלף עם היריב, דילוג מעל מערכי ההגנה של היריב ועוד.
המשחקים הם למעשה משחקונים קצרים בהם הפתיחה היא המוטיב המרכזי והמותח ביותר במשחק. מאותו רגע מנסים לשמר את המומנטום או להפוך אותו לטובתך.

התחלנו לשחק עם פיתקיות עליהם רשמנו כל מני תכונות ומאזני כוחות, אותם שינינו ללא הרף. וכן שינינו את אופן הפתיחה, מספר השורות, תפקיד החפיסה, מיקום החפיסה. אחרי שלושה שבועות של משחקים עם פתקיות היה לנו דור- 1. חוקים ברורים וכוונה ברורה לגבי הלך המשחק ועכשיו צריך להתחיל לעשות עליו טסטים.
אז הדפסנו סדרת קלפים זמנית ולא מדוייקת מדי כדי לחוות את המשחק עם קלפים שמרגישים אמיתיים. את הקלפים לקחנו ונתנו לילדים לשחק, תוך שאנו מסבירים את המשחק. מתוך הצפייה וההסברים והתנהגות הילדים הגענו למסקנות רבות בעניין עיצוב הקלפים, חידוד הרעיונות המרכזיים בקלפים.
האתגר הגדול ביותר היה ליצור איזון בין הכוחות של הקלפים - שהחזק יהיה חזק אבל לא חזק מדי וגם פגיע. שתמיד תהיה פגיעות גם אם היא מאוד קטנה. שהיקף הגיבורים, הנבלים, המפתחות והמנעולים יהיה ראציונאלי לאסטרטגיות שרצינו שיהיה במשחק. מתוך כבוד לגיבור העל בסדר יצרנו לכל גיבור שלושה קלפים זהים אך עם ציורים שונים, ואת זה היה צריך לאזן עם נבלים - ומי שמכיר את הסדרה יודע שאין כל כך נבלים באדירי התכלת - כלומר כולם הם פשוט אנשים.
ואז החלטנו לתת במה ליוצרים ולהעניק לנו את הדמויות שחסרות לנו במשחק.

זהו, אני שמח לבשר שיש לנו גרסאת בטא ראשונה איתה אני יוצא לחג הסוכות לשחק בסוכה עם האחיינים. הגרסא הזו תרוץ בערך שבועיים ואם לא ימצאו בה חורים משמעותיים אז אפשר יהיה סוף סוף ליצור את דף ההוראות וליצור את סרטוני ההסבר.

חג שמח ונתראה בפסטיבל אוטופיה.

יום שלישי, 10 בספטמבר 2013

מאיירי וממציאי דמויות אנחנו צריכים אתכם

עופר זנזורי, זנזוריה קומיקס, קריקטורה, גיבור על ישראלי
הנה זה מתחיל.
אתם לוקחים חלק בפסטיבל 10 שנים לסדרת הקומיקס.
בעבודה על סדרת הקלפים החדשה שצפויה למנות כשמונים קלפי משחק מיוחדים. בפרוייקט הזה אנו ממציאים משחק מיוחד שיתאים לסדרת הקומיקס ולדמויות שבה. ומי שמכיר את הסדרה יודע שהיא איננה שופעת נבלים ולמעשה אין ממש נבלים מוחלטים בסדרה.
אבל במשחק כדי שיהיה מעניין אנו זקוקים לכשישה נבלים חדשים.
ייתכן ובמהלך החוברות העתידיות (לא אלו שעתידות לראות אור באירוע) אנו נעשה שימוש בדמויות אך לא ללא רשותכם וכמובן עם קרדיט ראוי.

אז הנה דבר העניין:

  • אתם מציירים ציור של נבל באיכות טובה כדי שיופיע על הקלף במשחק.
  • הנבל צריך להיות בהשראת הסדרה - נוצר באירוע במכתש רמון. בפיצוץ רדיואקטיבי. ומתוך חיבור עם מה שהולך שם במכתש רמון (בעלי חיים, צמחיה, סלעיה...) נוצר הנבל.
  • עליכם להסביר ממה הוא נוצר ומה כוחותיו
  • עליכם להעניק שם לנבל
  • על האיור להיות באיכות טובה
  • ועליכם לעבור את רף השופטים בתחרות.

על הפרס נספר בהמשך (והוא יהיה כנראה קלפים וחוברות) אבל אני חושב שהפרס האמיתי הוא שבסדרת קלפי אדירי התכלת הדמות שלכם מופיעה.

יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

עשור לסדרת קומיקס עברית

israel super hero israel comics zanzuria comics
10 שנים עברו כמעט מאז יצאה החוברת הראשונה של אדירי התכלת וצריך לחגוג את זה עם המעריצים. הרבה דברים קרו מאז שהתחלתי את הסדרה הזו. ים של רעיונות והרבה כוונות לראות את שוק הקומיקס העברי פורח.
אז מה היה לנו בעשר השנים האלו.
חוברת מספר 1 יצאה בינואר 2004 כשהייתי חבר באמבלם קומיקס. אז יצאו גם חבילת קלפי אמבלם קומיקס. בינתיים אמבלם נעלמו קצת אבל האומנים עוד מסתובבים בארץ ועושים חיל.
אחרי התפרקות אמבלם קומיקס המשכתי לבדי ובמשך שנה וחודשיים הוצאתי את חמש חוברות ההמשך של הסיפור הראשון.
הדר גיבורת על יצא בעיכוב של שנתיים בהם עבדתי על המגשר עם יובל שרון. ורק אז חזרתי לפרוייקט הדר יחדיו עם חבורה מאוד גדולה של אומנים שתרמו עמודים לפרוייקט המורכב הזה.
להט יצא כחוברת אחת המסכמת את סיפורה של הדר ותפר את החיבור עם המגשר.
על כפיר עבדתי יחד עם מיכאל נצר. פה כבר אחי משה זנזורי מבצע עפרונות ואני נוגע בכתיבה באחד התחומים המרתקים ביותר - המיתולוגיה היהודית.
קולטן מסכם וסוגר את הסאגה. סיפור בו מופיעים כל הדמויות בשילוב מורכב ופתלתל.
בשנה האחרונה הופסקה העבודה על אדירי התכלת ועברתי לעבוד על סדרת ילדים - זנזי ועל פרוייקט מורכב שעוד בשלבי כתיבה שנקרא - עשן. והנה פתאום קפץ עליי המאורע החשוב הזה:
הסדרה שלי - סדרת גיבורי העל העברית הארוכה ביותר ובכלל סדרת הקומיקס העברית הארוכה ביותר - שיא מפוקפק יש יגידו :) הגיעה לגיל 10. מספר עגול ויפה ושווה התייחסות.

אז מה מצפה לנו:
תחרות עיצוב מחודש למסיכה של עצום.
תחרות עיצוב נבלים עבור קלפי הסדרה.
זוג חוברות - עצום - העלילה כבר כתובה והלייאאוט בחצי הדרך.
קלפי משחק עם גיבורי הסדרה "גיבורים ונבלים" - פרוייקט מורכב ומסובך.
אלבום קלפי אדירי התכלת.
חוברת לימוד ציור גיבורי על.

כן זה הרבה וזה גם עולה לא מעט כסף אבל עולה הרבה יותר זמן מכסף. חלק ניכר מזה כבר יצא אל הדרך אבל הסוף עוד רחוק. בקרוב אפרסם בפייסבוק את התחרות הראשונה ואחריה התחרות השניה.


יום שבת, 17 באוגוסט 2013

750 חוברות לא חזרו הביתה

סיכום לפסטיבל באיחור קל. לא הסתובבתי עם מצלמה וגם לא מצאתי צילום טוב להוכיח שהייתי שם כל יום מימי הפסטיבל. חווית הפסטיבל הייתה בהחלט מוצלחת למרות שינויים שנעשו במבנה הסינמטק שיצרו נתק בין הדוכנים המפוזרים במתחם. הבעיה החריפה בשעות הערב, כאשר נפתח המתחם החיצוני שהיה בהחלט מזמין ונראה מוצלח מהצד. לי היה חסר קצת מוזיקה ואווירת פסטיבל. ביום השלישי התעשתנו ופשוט סחבנו את השולחן שלנו מתוך הסינמטק אל המתחם שבחוץ והשתלבנו עם היוצרים המופלאים. היציאה הייתה בהחלט מוצלחת והניבה פירות מהר מאוד.
למדנו שיעור אחד על הסינמטק החדש ובשנה הבאה נהיה חכמים יותר.

בצד המכירות היה בהחלט לא רע - קצת פחות טוב מהשנה שעברה אבל זה קורה בעיקר מכיוון שהיום בישראל יש הרבה מאוד כנסים שבהם יש במה לקומיקסאים ולכן אני בסך הכל מאוד מרוצה. 750 חוברות לא חזרו אל המחסן ומתחם מסויים אצלי במחסן נותר מיותם מחוברות. חוברות זנזי לא עפו במכירות אבל אדירי התכלת כרגיל נמכרו במארזים לקהל חדש וקהל חוזר ונוכח המכירות אולי השנה אני אצליח בפעם הראשונה להוציא מהמחסן יותר ממה שאני מכניס אליו.
מחכים לי עוד כנסים בסוכות, בחנוכה, בפורים, בפסח ועוד שני אירועים במוזיאון.

בשנה הבאה תהיה מסיבה בפסטיבל - 10 שנים לאדירי התכלת. המון תוכניות יש לקראת האירוע ובקרוב אעלה את התוכניות מול הנהלת הפסטיבל. האם הכל יצא אל הפועל, נראה בקרוב.
בינתיים יש תסריט לחוברת 20 קצרה שתצא כאפילוג לסוף הסיפור כפי שהופיע בחוברת 19. ובחוברת הזו יש כוונות לשתף את הקהילה - פרטים בקרוב.

אז זהו, נדבר בקרוב על התוכניות החדשות - וחג קומיקס שמח

יום שני, 5 באוגוסט 2013

זנזי הגיע הביתה

זנזי הגיע הביתה לפני מספר ימים. זה אמנם לא הבית במושב שדמה כמו בסדרה ולכן יאלץ להסתפק בדירה צנועה בנתניה ליד הר אין סופי של חוברות אדירי התכלת.
הימים הקרובים והאחרונים הם ימים של פרוייקטים וסטודנטים ותערוכה ובלאגן שלם שמתחיל מוקדם בבוקר ונמשך אל תוך הלילה.
מחר הסטודנטים שלי מציגים בפני בוחנים וביום חמיש התערוכה. וממש כמו גב אל גב יום למחרת נפתח הפסטיבל השנתי לקומיקס בסימנמטק בתל אביב. חוברות זנזי, מארזים ושאר מני כבר מוכנים לקראת הפסטיבל.
מחירה של חוברת בודדת עולה 9 שח ורכישה של שתי חוברות יעמוד על 15 שח.

אני מזמין את כולכם להשקת הסדרה החדשה שלי בפסטיבל הקרוב ובהזדמנות זו אני רוצה להודות לנועה שהשקיעה הרבה אהבה וערכה לשונית, ניקודית, ועבריתית את החוברות ואפילו צבעה שטחים בפוטושופ.

נתראה בכנס

יום חמישי, 1 באוגוסט 2013

מודפס ומחכה לי בדפוס שאבוא לקחת

זנזי הגיע לדפוס בשעה טוב ועם לא מעט תקלות ותיקונים שהתרחשו ממש בדפוס עצמו. לא פשוט נושא הניקוד הזה. פותח המון מקום לטעויות. וגם כתיבת עברית בסטנדרטיזיציה גבוהה יותר המותאמת לספרות תקנית לילדים גם היא משימה לא פשוטה. אז נפלו המון טעויות ולמעט אחת שמצאתי עד כה הכל תוקן ואני בטוח שאתם תראו לי עוד כאלו במהלך הזמן.
בצבעים יצאו נהדר ואיכות ההדפסה של דפוס חבצלת יצאה איכותית גם היא. עכשיו נשאר להזיע ולסחוב ולשים במדף במחסן אוף להיות יוצר קומיקס גובל הרבה פעמים במקצוע הסבלות.

אצלי בינתיים אין זמן לכלום, המוזיקה קצת מוזנחת ואני מתרכז בעבודה עם סטודנטים על פרוייקט הגמר והתערוכה שלהם. אתמול סיימתי עם הסטודנטים שלי ברופין ומחר אני פוגש את אלו מאריאל. ואז אמשיך להתמקד במחלקה שלי באורט הרמלין בנתניה.
זהו ימים מורכבים וצפופים עד שאין זמן לכתוב פוסטים פה בבלוג. נתראה בפוסט הבא כשהחוברות תהיינה אצלי בבית על המדף.

יום חמישי, 18 ביולי 2013

זהו השערים מוכנים סופית

אחרי הרבה עבודה של עיצוב וקומפוזיציה נסגרתי סופית על עיצוב השערים והגב של החוברות. את הסקיצות ראיתם כבר בפייסבוק ועכשיו זה עם צביעות סופיות והעמדות סופיות של הדמויות.
שימוש בלוגו כחלק משער החוברת והחלטה על מה הם הנתונים שיהיו בחזית החוברת ומה הנתונים שיהיו בגב החוברת.

זהו להיום - קצר ולעניין. מחר יש לי יום ארוך של צביעות של חוברת 2 שעוד לא התחלתי לצבוע אפילו עמוד אחד בתוכה. אני נוסע לתערוכה בחיפה.

יום רביעי, 17 ביולי 2013

זנזי מתחיל כבר לראות את האור

עברתי את קו האמצע באופן משמעותי ואני מתקרב לאט לאט לסוף. יש טקסט כבר לחוברת 2 והיא מאויירת ואף מאונקרת מתחילתה ועד סופה. היופ הזה עסק בעיקר בגב החוברת וקצת בשערים. נוח הסבר הסיפור הכתוב באופן קבוע בגב החוברת.

יש לי עורכת עברית צמודה (נועה ליפשיץ) אז הנה על פי הנוסח שלה:
האגדה מספרת על אבן קדושה, בעלת כוחות קוסמיים, שנחבאת לה במקום סודי בזנזיבר.
לאלו המעזים לגעת בה, בעת הנכונה, כשהשמש במרום השמיים מטילה את אורה בזוית המדויקת, יוענקו עם חלוף השנים כוחות מיוחדים של עוצמה גופנית העולה על כל דימיון.
כך קרה, שמשפחת אלמוג הצעירה, שנפשה לפני שנים באי הקסום התעוררה בוקר אחד לקול בנם הקטן, שבין לילה צמח לגובה רב, שהחל ממלמל את שמו החדש... זנזי. לא היה ספק משפחת אלמוג תמשיך לגדל את ילדם הקטן/גדול באופן רגיל בביתם אשר במושב שדמה. וכך כאשר הפתעות גדולות והרפתקאות משעשעות מתרחשות עם ילדם היקר, אנו נכיר אותם אט אט.


לי זה מרגיש קצת ארוך וקצת רציני מדי - אבל לא מתווכחים מדי עם עורכת לשונית :)

בינתיים הסטודנטים שלי עובדים במרץ על פרוייקט הגמר. מחר תלתן מעלה את התערוכה ובכלל הולך להיות שמח וצפוף בתקופה הקרובה.

תהנו בינתיים מעמוד 3 של חוברת 1. אני הולך לאכול שווארמה.

יום שני, 8 ביולי 2013

הסתיימה עבודת האומנות בחוברת מספר 1

ממש הרגע סיימתי לצבוע את עמוד 14 מתוך החוברת הראשונה. הימים הקרובים הולכים להיות מאוד מורכבים - הגשות פרוייקטים ליווי סטודנטים ועוד כל מני ולא יהיה לי יותר מדי מקום לקומיקס שלי.
אז אני ממהר במיוחד כדי לשים כמה שיותר דברים מאחורי ולכן הצלחתי לסיים היום את האומנות לחוברת 1. מחר מתחילים פנסילינג לחוברת 2 - נראה איך במרוצת הבלאגן אני אצליח להכניס איורי עפרון לתוך לוח הזמנים.

לסוגיית הניקוד - נראה שהולך להיות ניקוד בחוברות ואולי רק בשביל המקוריות של העניין. אבל גם הציעו לי ניקוד חלקי , קליל כזה שלא מפריע מדי לעומס האותיות התוך הבלונים.

בינתיים אתם יכולים להנות מדף 2 מתוך החוברת ולנחש לאן כל הסיפור הזה הולך. לא יהיו עוד יותר מדי עמודי חינם פה ברשת. :)

הערב אני במייקספלייס - צריך לנקות קצת עומסים מהמחשבות ולשפוך על הקהל את הרציצות התהומית. נתראה בערב במייקס

יום ראשון, 7 ביולי 2013

אז מה אתם אומרים עם או בלי ניקוד

העבודה נמשכת בינתיים בקצב משמעותי כי ככה זה במרתון נגד הזמן. יש לנו כבר 11 עמודים צבועים ומאונקרים ועוד 3 בעפרונות שאולי אסיים עד מחר ואז אתחיל לעבוד על חוברת 2 שעוד לא התחלתי לצייר אפילו.
בינתיים אני אדווח מדי פעם לקוראים על ההתקדמות ואראה מפעם לפעם עמוד או שניים.
אז הנה העמוד הראשון שלם עם לטרינג. העברית כבר עברה עריכה לשונית אך הניקוד עדיין לא עבר. ובכלל באופן כללי סוגיית הניקוד עדיין בבחינת האם להשקיע את המאמץ הגדול הזה לנקד באופן תיקני או לרדת מהעץ הזה.

הקומיקס אמנם מיועד לגן ועד כיתה ב בערך אך גם ילדים קצת יותר גדולים יכולים להנות ממנו. ניקדו אמנם ימקד את קהל המטרה של הסדרה אך גם ידיר ממנה הרחבה של הקהל. אגב, בעמודים שפורסמו לראשונה בתוך אדירי התכלת זה היה ללא ניקוד.