יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

עשור לסדרת קומיקס עברית

israel super hero israel comics zanzuria comics
10 שנים עברו כמעט מאז יצאה החוברת הראשונה של אדירי התכלת וצריך לחגוג את זה עם המעריצים. הרבה דברים קרו מאז שהתחלתי את הסדרה הזו. ים של רעיונות והרבה כוונות לראות את שוק הקומיקס העברי פורח.
אז מה היה לנו בעשר השנים האלו.
חוברת מספר 1 יצאה בינואר 2004 כשהייתי חבר באמבלם קומיקס. אז יצאו גם חבילת קלפי אמבלם קומיקס. בינתיים אמבלם נעלמו קצת אבל האומנים עוד מסתובבים בארץ ועושים חיל.
אחרי התפרקות אמבלם קומיקס המשכתי לבדי ובמשך שנה וחודשיים הוצאתי את חמש חוברות ההמשך של הסיפור הראשון.
הדר גיבורת על יצא בעיכוב של שנתיים בהם עבדתי על המגשר עם יובל שרון. ורק אז חזרתי לפרוייקט הדר יחדיו עם חבורה מאוד גדולה של אומנים שתרמו עמודים לפרוייקט המורכב הזה.
להט יצא כחוברת אחת המסכמת את סיפורה של הדר ותפר את החיבור עם המגשר.
על כפיר עבדתי יחד עם מיכאל נצר. פה כבר אחי משה זנזורי מבצע עפרונות ואני נוגע בכתיבה באחד התחומים המרתקים ביותר - המיתולוגיה היהודית.
קולטן מסכם וסוגר את הסאגה. סיפור בו מופיעים כל הדמויות בשילוב מורכב ופתלתל.
בשנה האחרונה הופסקה העבודה על אדירי התכלת ועברתי לעבוד על סדרת ילדים - זנזי ועל פרוייקט מורכב שעוד בשלבי כתיבה שנקרא - עשן. והנה פתאום קפץ עליי המאורע החשוב הזה:
הסדרה שלי - סדרת גיבורי העל העברית הארוכה ביותר ובכלל סדרת הקומיקס העברית הארוכה ביותר - שיא מפוקפק יש יגידו :) הגיעה לגיל 10. מספר עגול ויפה ושווה התייחסות.

אז מה מצפה לנו:
תחרות עיצוב מחודש למסיכה של עצום.
תחרות עיצוב נבלים עבור קלפי הסדרה.
זוג חוברות - עצום - העלילה כבר כתובה והלייאאוט בחצי הדרך.
קלפי משחק עם גיבורי הסדרה "גיבורים ונבלים" - פרוייקט מורכב ומסובך.
אלבום קלפי אדירי התכלת.
חוברת לימוד ציור גיבורי על.

כן זה הרבה וזה גם עולה לא מעט כסף אבל עולה הרבה יותר זמן מכסף. חלק ניכר מזה כבר יצא אל הדרך אבל הסוף עוד רחוק. בקרוב אפרסם בפייסבוק את התחרות הראשונה ואחריה התחרות השניה.