יום שני, 15 באוגוסט 2011

תערוכה מדהימה

היום ביקרתי במוזיאון הקומיקס והקריקטורה למסור להם את כפיר ואת המארזים החדשים למכירה בחנות המוזיאון. במוזיאון עמלו במרץ על השלבים האחרונים בהקמת התערוכה העונה לשם "גיבורים".  ולפני שהתחלתי לדבר על המארזים וכפיר בגאווה גדולה, דקלה שלחה אותי פנימה לראות את תערוכת הקומיקס. אני מבקר במוזיאון אחת לחודשיים שלושה ומאוד נהנה מהתערוכות המוצגות שם והן כולן היו מאוד יפות אבל התערוכה הזו החסירה פעימה בליבי וכל גאוותי נעלמה בן רגע אל ערגה והכרה גדולה לענקים שתערוכתם מוצגת כעת במוזיאון.
תענוג צרוף, עושר גראפי ומחוות גראפיות מקסימות. עדינות ועוצמה בו זמנית ואנו מדברים בסך הכל על תערוכת איורים, עם זאת האמינו לי שכזו תערוכה נפלאה עוד לא ראיתם.

התערוכה מציגה משלל עבודותיהם של משפחת קיוברט - גו', אדם ואנדי. גו' (האב) קיוברט מחזיר אותי אחורה 30 שנה אל סגנון קומיקס נאיבי נוסטלגי בהדפסות ענק ודינאמיות נאיבית האופיינית לקומיקס של שנות השבעים והשישים. אדם ואנדי הם אומנים מודרניים ומציגים עבודותיהם של גיבורי העל של דיסי ואמרבל ביניהם וולברין אקסמן סופרמן בטמן ועוד.

זאת תערוכה שלכל אוהבי האיור והאומנות החזותית אסור לפספס.
משפחת קיוברט מגיעה מחר לישראל לרגל התערוכה ולרגל הפסטיבל שנפתח ביום רביעי. ויקיימו אף ערב החתמות בחנות הקומיקס - קומיקס וירקות.

זהו אחרי שהשתפכתי פה כמו ילד קטן אני ממליץ בחום גדול - את התערוכה הזאת אסור לכם לפספס.
אני הולך לנשום אוויר
קישור אל דף התערוכה באתר המוזיאון