יום רביעי, 15 ביוני 2011

יש עמוד אינק אחד

יש עמוד אינק אחד בשעה טובה ומוצלחת. האתגר הפעם היה לא קטן. אחי (צייר העפרון) ביקש להישאר קרוב ככל שניתן לקוו העפרון ואפילו ביקש שאצבע ישירות על העפרון. אבל הקומיקס הוא בסגנון קלאסי ולכן נחוץ קו דיו חד וברור.
כדי להגיע לתוצאה נאמנה יידרש לי יותר מיום שלם ואז זה יהיה לא ריאלי להוציא ואפילו לא חוברת אחת לפסטיבל. אז החלטתי להשקיע זמן עד מציאת פתרון דיגיטלי שיביא את תוצאת העפרון קרוב ככל שניתן לתוצאת אינק מהימנה.
אחרי שלושה ימים של נסיונות הגיעה תוצאה עם סריקה ב600 דיפיאיי (הציור הוא על איי 3) הקובץ עצום. ואז הוא מקבל סדרת תיקוני צבע וקונטרסט בפוטושופ באזורים שונים כדי לקבל את העפרון החזק בלי כל המחיקות ומריחות העופרת על הנייר. ואז זה עובר לאילוסטרייטור לעבור עיבוד ההופך את האיור לווקטורי גם שם זה לקח הרבה מאוד זמן לכוונן את האילוסטרייטור להוציא קוו חלק באופן יחסי מבלי לאבד פרטים. למחשב מאוד חזק זה לקח כעשר דקות (יש שם ים פרמטרים וכל נסיון לבדוק תוצאה לקח עשר דקות - מתסכל).
את התוצאה אני לוקח לפלאש ושם עם כלי מברשת וטאבלט אני משלים את הפרטים שנעלמו, מחליק קווים מרוטשים, מוחק לכלוכים במקומות שונים ועושה פיניש שיטשטש את הדיגיטליות ובו בזמן יחדד את התוצאה.
ואז נשאר לסדר את זה בתוך ריבועים וזהו יש עמוד.

אני מקווה שכשאגיע לעמוד השני לא מצא את עצמי עושה שוב ניסויים ולמעשה אגיע מייד אל התוצאה בתהליך חלק וזריז של כשעה לעמוד.