יום שני, 29 באוגוסט 2016

כן, קצת פואטי הקומיקס הזה

israel super hero israel comics
האם יש פואטיקה בקומיקס, שאלה מורכבת איתה אני מתמודד בלימודי התואר השני שלי. מתוך שלל מאמרים שאומרים דברים דומים יש לי תחושה שחלק מהדברים אותם אנו מכנים, כלי התחביר של הקומיקס הם בעצם אורנומנטיים פואטים. הדף הזה לפי ההגדרות שאני מנסה לבנות בתוך סוגות האינטרטקסטואליות של הקומיקס בהחלט מקיים ערכים פואטיים. אז בינתיים עד שאכתוב את המניפסט הזה אתם מוזמנים לנסות להרגיש האם יש משהו פואטי בדף הזה.
אז מה קורה פה, ריבוי תרבויות? משבר משותף. חבורה של אנשים, אולי ביחד אולי לחוד חווים חוויה דומה ומגיבים באופן מאוד דומה. העמוד הזה מרפרר למאמר של קבוצת לונדון בנושא אוריינות פדגוגית מלפני 18 שנה.  מאמר שמסרו המרכזי הוא לתת לשוני התרבותי כוח מניע תהליכים לימודיים באופן מותאם ל"משתמש", כן יש שם קצת אספקטים של חווית משתמש עוד לפני שהמציאו את המושג. טוב לא ארחיב את העניין בדבר המאמר פרט לעובדה שלא ממש התחברתי למה שכתוב שם, והמאמר בעיקר הרגיש לי לא מקורי ומנותק מהמציאות, אבל מותר לחלום אז לא עכשיו ביקורת.

בינתיים תהנו מאיחוד התרבויות של העמוד הנחמד הזה, עמוד 53 אם אינני טועה :)
וסליחה על שהייתי קצת פלצן היום.